Projekt „I am a little story” laureatem konkursu „Nasz Projekt eTwinning 2018”

Tuż przed końcem roku szkolnego pięcioro uczniów z naszej szkoły wraz z nauczycielką języka angielskiego, Jolantą Carkowską, odbyło podróż do stolicy. Jej celem nie było jednak jedynie zwiedzanie Warszawy, lecz przede wszystkim znacznie bardziej ekscytujące wydarzenie: wręczenie nagród za najlepsze międzynarodowe projekty edukacyjne eTwinning. Podczas wspaniałej gali na Zamku Królewskim, na której wszystkich uczestników podjęto z należnymi honorami, projekt ze Szkoły Podstawowej w Dobrej, koordynowany przez Jolantę Carkowską, otrzymał ważne trofeum: III miejsce w jednej z trzech głównych kategorii wiekowych: za projekt dla uczniów od 11 do 15 lat. Nagrodę z rąk przedstawicieli Ministerstwa Edukacji Narodowej, Ministerstwa Cyfryzacji oraz dyrektor programu eTwinning, Alicji Pietrzak, odebrała nauczycielka pracująca nad projektem. Młodzież uhonorowano pamiątkowymi prezentami, zapewniono im także zwiedzanie miasta.

Międzynarodowe projekty eTwinning zdobywają coraz większą popularność wśród polskich nauczycieli i uczniów. Uczniowie Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Dobrej, Milena Czebieniak, Paulina Nieznańska, Karol Odrowąż, Patrycja Przystasz oraz Sylwia Ryba, realizowali projekt pt. „I am a little story”.

Edukacyjny program eTwinning propaguje międzynarodową współpracę szkół za pośrednictwem mediów elektronicznych. Dzięki wykorzystaniu internetu i innych narzędzi technologii informacyjno-komunikacyjnej uczniowie i nauczyciele różnych szkół wymieniają się doświadczeniem, materiałami, poznają nawzajem swoje kraje oraz uczą się tolerancji.

Projekt „I am a little story” miał na celu promowanie czytelnictwa, poszerzanie wiedzy na temat różnych kultur, a także rozwijanie umiejętności językowych uczniów. Uczniowie szkoły w Dobrej współpracowali ze swoimi rówieśnikami z Turcji, Rumunii i Albanii.

W trakcie całorocznej pracy młodzież wykonywała różne zadania, wśród których znalazły się: przygotowanie prezentacji o państwach partnerskich, czytanie opowieści w języku angielskim, przygotowanie plakatu propagującego czytelnictwo oraz praca w mieszanych grupach międzynarodowych w celu napisania wspólnej historii w języku angielskim oraz przygotowaniu animacji. Uczniowie uczestniczyli również w wideokonferencji online, podczas której mieli okazję poznać się i porozmawiać o swoich zainteresowaniach oraz o ciekawostkach dotyczących krajów partnerskich. Cały projekt opierał się na aktywnym udziale i zdobywaniu wiedzy innowacyjnymi metodami. Stworzona została również strona internetowa projektu (http://www.iamalittlestory.weebly.com/), na której zostały zamieszczone wszystkie materiały opracowane przez uczniów.

współpraca z rówieśnikami innych narodowości przyniosła ogromne korzyści, zarówno dydaktyczne, jak i kulturalne. Uczniowie już się nie mogą doczekać pracy przy kolejnych projektach międzynarodowych.

 

fot. Jolanta Carkowska (3)fot. Jolanta Carkowska (2)fot. Jolanta Carkowska (6)20180615_102313received_2092671227682330fot. Milena Czebieniak20180615_12554420180615_14355520180614_12273220180614_16051820180614_163645

Bookmark the permalink.

Comments are closed