Wycieczka szkolna do Warszawy

W dniach 9 i 10 maja 2019 roku grupa 36 uczniów ze  Szkoły Podstawowej w Dobrej wyjechała na wycieczkę do Warszawy. Opiekę nad młodzieżą sprawowali nauczyciele: Danuta Leszczyk, ks. Witold Płocica oraz Zbigniew Pleban. Wyjazd z Dobrej nastąpił wcześnie rano, ponieważ na godzinę 11.00 zaplanowano spotkanie z przewodnikiem, który zapoznał nas z programem wycieczki. Zwiedzanie stolicy rozpoczęło się od przejścia z parkingu pod Kolumnę Zygmunta, gdzie poznaliśmy historię przeniesienia stolicy z Krakowa do Warszawy. Następnie oglądaliśmy Starówkę, podziwialiśmy okazałość Rotundy i ponownie wróciliśmy na Plac Zamkowy. Przeszliśmy Traktem Królewskim, podziwiając kolejne zabytki i pomniki. Młodzież z zaciekawieniem oglądała też  Pałac Prezydencki. Duże wrażenie zrobiła na nas zmiana warty przy Grobie Nieznanego Żołnierza. Następnie udaliśmy się do Łazienek Królewskich, gdzie w ciszy i spokoju oglądaliśmy   kolejne warszawskie zabytki, miedzy innymi Teatr na Wodzie.  Po całodziennym bogatym i pełnym wrażeń programie udaliśmy się autokarem do Józefina na obiadokolację i nocleg.

Następnego dnia po godzinie 9.00 zawitaliśmy do Centrum Nauki Kopernik, którego celem jest promowanie i popularyzacja komunikacji naukowej. Zwiedzający mogą tam poznawać prawa przyrody poprzez samodzielne przeprowadzanie doświadczeń na interaktywnych wystawach. Po wizycie w CNK przeszliśmy na taras widokowy nad Biblioteką Uniwersytetu Warszawskiego, skąd mieliśmy możliwość podziwiania panoramy naszej stolicy. Później metrem przejechaliśmy          w pobliże Stadionu Narodowego1 2 3 4 5 6 7Po godzinie 14.00 udaliśmy się do  galerii Złote Tarasy,  gdzie zjedliśmy obiad i mogliśmy zakupić różne pamiątki. Pod Pałacem Kultury i Nauki zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcia.  Niestety, czas nie pozwolił nam na dłuższe podziwianie Warszawy, bo czekała nas długa droga powrotna do domu. Dzięki takim wyjazdom uczniowie zyskują możliwość bliższego poznania  stolicy Polski oraz zastosowania teorii poznawanych na lekcjach szkolnych w praktyce. Nie dziwią w związku z tym entuzjastyczne opinie o wycieczce, gdyż, jak wiemy, najszybciej i najefektywniej uczymy się przez doświadczanie i przeżywanie.